Mãnuka markten en kansen

voor Ultrafood partners

Mānuka Honing kan alleen worden geproduceerd in gebieden met een overvloed aan de inheemse Mānuka-bloesems. Als gevolg hiervan vind je de Comvita bijenkorven in enkele van de meest afgelegen delen van Nieuw-Zeeland. Gezien het korte bloeiseizoen - slechts 2-6 weken van het hele jaar - vereist het enorme vaardigheid, planning en middelen om Manuka Honing te oogsten.

Het is de toonaangevende combinatie van schaars en uniek die kansen opent voor zowel de handel als voor de gezondheid. Het naar Europa halen is eveneens een kwestie van vaardigheid en planning want transport, import en regelgeving. Nu dit proces is ingeklaard mag het resultaat er zijn: in termen van supplement verkrijg je een product range dat zijn gelijke niet kent in de supplementenmarkt.

Manuka-honing lijkt overal online verkrijgbaar. De vraag overtreft wereldwijd het aanbod. Sterker nog, er wordt meer verkocht dan er wordt geproduceerd (gaan daar je wenkbrauwen niet van omhoog). Daarom is het belangrijk om precies te begrijpen wat je krijgt en wat je verkoopt.

Niet alle Mãnuka-honing is hetzelfde, lang niet alle verpakking met Mãnuka op het label heeft ook maar iets met Mãnuka te maken. Enkel de UMF-classificatie weerspiegelt de concentratie van de drie kenmerkende verbindingen die worden aangetroffen in echte Manuka-honing, MGO, DHA en Leptosperine.

 

bigstock-An-image-of-some-manuka-honey--177823081.jpg

Verrijk jezelf met dé gouden honing standaard

 

Alle Comvita UMF Manuka honing is traceerbaar tot aan de bron - van de bijenkorf tot het schap. Van het ruige vulkanische plateau op het centrale Noordereiland tot de met struiken begroeide heuvels van Northland is het een natuurlijk product. Zon, wind en regen spelen allemaal hun rol in de ongerepte natuur van Nieuw-Zeeland.

 

Het is niet alleen de Mãnuka naam. De basis is de bron en van Comvita weet je dit en dus is dit de basis van je klantvertrouwen. Geen enkele andere honing heeft de complexiteit van natuurlijke componenten zoals de Nieuw-Zeelandse Mānuka honing. De natuurlijke verbindingen van Mānuka honing zorgen voor de unieke antibacteriële en antimicrobiële eigenschappen.

 

Het is de nummer één reden waarom deze honing wordt aangewend voor therapeutische en medicinale toepassingen. Iets wat Europa nu aan het ontdekken is! En dat geldt ook voor de olijfbladolie dat in zijn eigen recht een ultrafood is als ook de wondgel beter bekend als Medihoney.

 

Manuka_honing_overzicht.JPG

Waar let je op bij het (ver)kopen van Mãnuka honing?

Het is belangrijk om te begrijpen wat je krijgt en wat je verkoopt. Is het wel de real-deal? Niet alle Mãnuka honing is hetzelfde. Ook hebben lang niet alle verpakkingen met Mãnuka op het label iets te maken met waar Mãnuka voor staat.

Alleen de UMF-classificatie weerspiegelt de concentratie van de drie kenmerkende verbindingen die worden aangetroffen in echte Mãnuka honing: MGO, DHA en Leptosperine.

 

Belangrijk om te onthouden (bij discussies over de real-deal), is dat Comvita Mānuka honing rauw is dus onbewerkt. Zou de honing zijn verhit dan wel op een of andere wijze geprocessed, dan verliest het zijn werking. Dit soort producten staan zeker niet voor de unieke antibacteriële en antimicrobiële eigenschappen waarom de UMF gecertificeerde Mãnuka honing van Comvita bekend staat.

Pure Comvita ultra Premium Mānuka honing is organisch, monofloral en rechtstreeks van de bron (dus daar verpakt). Puur en organisch is bij Ultrafood synoniem voor rauw en onbewerkt. Je weet het nu.

Bovenstaande zijn belangrijke markers en achtergronden die je vrijwel nooit bij onechte Mãnuka honing zult aantreffen. Wat je wel aantreft op de potjes zijn nietszeggende termen als actief, MGO+ of 100+ zonder standaard of samen met het woordje factor. De achtergrond van een dergelijk product varieert van marketing tot misleiding. Van de echte achtergrond, de inhoud en de bron zul je nooit iets te weten komen.

Mãnuka honing lijkt zoals gezegd overal online verkrijgbaar. Dus wat valt er te vertellen over de werkelijke beschikbaarheid? Europa als afzetmarkt staat in de steigers en producten zijn schaars. Iedereen kan adverteren dat ze de 'real-deal' hebben, dat is waar. Kijk je vervolgen op hun site dan varieert de voorraad van drie stuks tot niet leverbaar. Dan kun je inderdaad alles wel aanbieden. Wie heeft daar iets aan?

 

Van ketens met 20.000+ producten kun je niet verwachten dat ze de meerwaarde en de aandacht hebben.  Wat ook blijkt doordat ze 40+ soorten andere honing aanbieden. Iemand heeft daar dan ooit eens gedacht Mānuka zetten we er gewoon bij want dan vinden ze onze shop. Niet de real-deal dus.

Van een product met een hoog bewezen werking weet je dat dit zich reflecteert zich in een bepaalde prijs. Punt is dat de meeste merken adverteren met not-the-real-deal. Dit geldt dan voor de producten, de beschikbaarheid en ook voor de prijzen die soms alle kanten opgaan. Echter niet bij Ultrafood! De marktprijzen van Comvita zijn een goede indicatie wat de echte Mãnuka honing normaal kost.

 

Is het gek als de consument door het stuifmeel de meeldraden niet altijd kan ontwaren? Wat is de oplossing? Duidelijk zijn in je advies. Niet gaan voor dertien in een dozijn. De kritische koper laat zich niet het bos insturen. Die zoekt exclusiviteit en antwoorden en laat zich bedienen door de gespecialiseerde partner met toegevoegde waarde. Je weet het: Ultrafood werkt graag samen gespecialiseerde partners!

Verrijk jezelf met dé gouden honing standaard